אולד סקול

קעקוע של משפט

בפירוש לעברית אולד = ישן וסקול =בית ספר או אסכולה ישנה.
מתייחס לסגנון קעקועים אמריקאי שהיה פופולארי בתחילת המאה. סגנון זה היה מאופיין בקווי מתאר עבים ומודגשים, שימוש במעט או בלי הצללות בכלל ובמספר מצומם מאוד של גוונים בדרך כלל אדום וירוק שלטו וגוונים צהוב חום וכחול היו נדרים יותר.

ציוד הקעקועים באותם הימים היה דל ולא מותאם בדיוק לגוף האדם, היה מספר מצומצם של מחטים וכמעט ללא שימוש בסטריליזציה ובנוסף נייר קופי שלעיתים קרובות היה מורח את השבלונה ולא מאפשר ליצור קעקועים מורכבים.

למעשה, רובם הגדול של הסקיצות היה מוכן מראש ותלוי על קירות מכוני הקעקועים. דוגמאות קעקועים אלו נקראים "פלאשים" והן היו חוזרות על עצמן. לדוגמה, ספינות מפרש, נשים עם שדיים גדולים, דגלים אמריקאים, לבבות עם באנר ובו המילה "אמא", עוגנים, ורדים, עכבישים, כרישים ועוד.

דבר נוסף היה כמות ואיכות המקעקעים, באותם ימים מכוני הקעקועים התרכזו בעיקר בערי נמל, חיילים היו מגיעים ועושים קעקועים ללא דרישה להצללות מיוחדות או צביעה מלאה כל שהיה איכפת להם, הוא להתחדש בקעקוע ולהשוויץ לחבריהם.

אחד האמנים הבולטים באותה התקופה  היה נורמן קולינס הקרוי בענף "סיילור ג'רי"(הימאי ג'רי), נחשב לאב תנועת ה"אולד סקול". אחרי שהפך לימאי בגיל 19, הוא פתח חנות קעקועים בהונלולו הוואי.
עד היום ניתן למצוא סקיצות קעקועים של "סיילור ג'רי" מפוזרות באינטרנט.

לאחר מלחמת העולם השנייה, היה קשר חזק בין קעקועים לגנגסטרים ועבריינים צעירים. מה שהשליך על ישראל בין היתר. רק בעשור האחרון הקישור לעבריינות וקעקועים חלף.

בתקופה האחרונה בדומה לכל אופנה, קעקועי ה"אולד סקול" עושים קאמבק.

בשונה מ"אולד סקול", ישנו סגנון מהפכני של קעקועים הקרוי "ניו סקול".

שתף פוסט זה

מאמרים נוספים בנוגע לקעקועים

כלי נגישות

Powered by - Wemake

WhatsApp
היי, ניתן להשיג אותנו גם בווטסאפ, הקליקו מטה על הכפתור