קעקועים בסגנון צבעי מים

קעקועים צבעי מים

קעקועים בסגנון "צבעי מים" מחקים את הציורים בסגנון צבעי המים. למעשה המיומנויות שציירים משתמשים בהן משמשות גם את המקעקע בעת ביצוע קעקוע "צבעי מים",  הטכניקות מתורגמות די בקלות לעבודה על עור. קעקועים בסגנון צבעי מים מכילים בתוכם אפקטים של "הברשות מכחול", טשטושים, מריחות של צבע, כתמים ושפריצים של צבע בגוונים שונים. קעקועים בסגנון צבעי מים נתפסים כעדינים ומתמזגים עם הגוף. לא תמיד ישנה כוונה ברורה לפעמים זה פשוט אוסף של צבעים היוצרים צורה לא מוגדרת.
כשאתם חושבים על קעקועים בסגנון מופשט קעקועים בסגנון צבעי מים זה אחלה כיוון. דבר נוסף שאנחנו אוהבים בסגנון הזה הוא השילוב עם סגנונות אחרים, לדוגמה פרח כאובייקט מרכזי שהרקע שלו הוא צבעי מים בצורה לא מוגדרת או "נזילות של צבע".
בשונה מקעקועים מסורתיים התוחמים בקו שחור את האובייקטים, בקעקועים בסגנון צבעי מים לרוב לא משתמשים בשחור, במידה וכן, אך ורק קווים שחורים ועדינים.

בסייבר טאטו המקעקעים וותיקים ומיומנים ומקפידים לעבוד עם קווים שחורים והדגשות שחורות במידה הנכונה בכדי למנוע חוסר קונטרסט ודהייה מהירה של הקעקוע.

סתם בשביל הפאן, אתם זוכרים את ציורי המערות של האדם הקדמון? גם הם בוצעו בסגנון צבעי מים. האומנות הזו היא מבין העתיקות הקיימות בעולם המוכר לנו. למעשה בימי קדם כל הפיגמנטים לציור יוצרו מחומרים אורגניים כמו חומרי אדמה, צמחים, מינרלים, בעלי חיים וכדומה. למשל, עצם שחורה מגיעה מעצמות מסותתות, צהוב הודי היה מגיע משתן של פרות אינדיאניות הניזונות מעלי מנגו בלבד, אמרלד ירוק הוא אצטוארסניט נחושת המשחרר אדי ארסן רעילים ולמרבה המזל הוחלף בתרכובות סינטטיות, הכרמיין האדום אם כי כבר אינו משמש בצבעי מים עשוי מקליפות חרקים קוצ'ינאליות כתושות –  עדיין משמש לעתים קרובות בענף הקוסמטיקה ומזונות.
כל הפיגמנטים הללו, ואחרים, עובדו כל אחד אחר באופן שונה, תלוי במרכיבם הכימי והפיזיקלי ועורבבו עם "קלסר"- סוג של חומר דבק שהשלים את תערובת הצבע. הקלסר סייע בהפיכת הפיגמנט לצביעה, אך גם קשר אותו למשטח המצויר. אין זה מפתיע שעקב התרכובות הטבעיות של פיגמנטים בצבעי מים בתקופת הרנסנס אמנים רבים השתמשו בצבעים אלה כדי ליצור יצירות בוטניות, פופולריות לא רק ביופיים, אלא גם בשימושים המדעיים שלהם.
בסוף המאה ה -18 ובתחילת המאה ה -19 צבעי מים שימשו לעתים קרובות על ידי הרפתקנים לתפוס את הנוף ואת עמי מסעותיהם. האימפרסיוניסטים, הפאוביסטים והאקספרסיוניסטים חיבבו כולם שימושים מבריקים של אור וצבע, אין פלא שהיצירות שלהם מתורגמות כל כך טוב לקעקועים בצבעי מים.
האומנויות העתיקות והמעודנות ביותר משמשות ציירים ומאיירים מפורסמים במשך מאות שנים, קעקועים בצבעי מים ממשיכים במסורת שנראית לרוב בעולם הגלריות והמוזיאונים.

קעקועים בצבעי מים הם טרנד שלא צפוי לראות את סופו בקרוב.

ובמעבר חד-  לגלריית ה "טראש קעקועים

שתף פוסט זה

מאמרים נוספים בנוגע לקעקועים

כלי נגישות

Powered by - Wemake

WhatsApp
היי, ניתן להשיג אותנו גם בווטסאפ, הקליקו מטה על הכפתור