קעקועים שמסמלים התחלות חדשות

קעקועים שמסמלים התחלות חדשות

לקעקועים יש את הכוח לכלול משמעויות עמוקות ונרטיבים אישיים, ובין הסמלים המהדהדים עמוקות עם אנשים המחפשים התחלה חדשה הוא הפניקס המלכותי. תחילת שנה זה זמן שמזמן איתו התחלות חדשות, ולנו יש אוסף קעקועים שמסמלים התחלות חדשות עבורכם.
חקרנו, ומסתבר שיש לא מעט קעקועים שמסמלים התחלות חדשות בכל הרבדים, הבאנו לפה קומץ של דוגמאות עם הסבר קצר על משמעות הקעקוע.

קעקוע שמסמל התחלה חדשה – קעקוע פניקס – Phoenix Tattoo
הסמל והקעקוע הכי מזוהה עם התחלות חדשות, ציפור מיתולוגית מהתרבויות היוונית, מצרית וסינית, שקמה לתחייה מהאפר של עצמה בכל פעם מחדש לאחר מוות בלהבות במחזוריות אינסופית. ציפור הפניקס המלכותית מסמלת את מסע השינוי של השלת הישן וקבלת החדש, המחזוריות הקבועה של הטבע והחיים, היא מטאפורה לעוצמה, חוסן אישי,שיפור, ושחרור מהעבר לקראת משהו טוב יותר.
הפניקס שואב את כוחותיו ממצבים של קושי ומצוקה ולנצח יקום לתחייה מחוזק ומשופר יותר מגלגולו הקודם.
קעקוע של פניקס בתור קעקוע שמסמל התחלות חדשות הוא מושלם, מבחינה המשמעות שלו, זו משמעות בינלאומית וברורה לכל המביט, מבחינת הסטייל של הקעקוע פניקס הדמיון שלכם הוא הגבול, ואתם מתבקשים לפרוץ גבולות, יש מלא סגנונות שאפשר לעוף איתם, עיצובים של הנוצות, להבות גוונים נכונים ועוד.

קעקוע שמסמל התחלה חדשה-  קעקוע ציפור ה'בנו' –  Bennu Bird Tattoo 
Bennu הוא אל מיצרי קדום המאופיין בצורת ציפור, המצרים מחשיבים אותו ומזהים אותו כהפניקס המקורי – קם לתחייה מאפר לאחר מוות בלהבות, נקרא גם כאל השמש או גלגולו של האל המצרי RA . ציפור הבנו היא סמל לתקווה ולחוסן, שינוי מחדש, משמעות מתאימה באופן מושלם למי שמחפש קעקוע שמסמל שינוי חיובי.
לפי היספורים הקדומים  מאמינים שציפור הבנו הוא יישות אלוהית שנוצרה בעצמה והגיחה מהמים הקדמוניים כדי לפתח עידן חדש. בנוסף מסופר שהציפור הייתה עולה בלהבות השמש הלוהטות ועולה חזרה מהאפר של עצמה, הקשר ההדוק של ציפור הבנו ואל השמש 'רא' חיזק את מעמדה כסמל להתחדשות.

קעקוע שמסמל התחלה חדשה-  קעקוע סמל טריסקל- Triskele Tattoo
הטריסקל הוא סמל עתיק שמגיע מהתרבות הקלתית. צורתו היא 3 ספירלות או 3 רגלים אנושיןות מכופפות, לסמל הטריסקל מספר משמעויות ,שלושת הספירלות מסמלות את השמש, החיים שאחרי, החיים עצמם, מוות,הווה ועבר, ולידה מחודשת. קו אחיד ורציף המחבר את כל הסמל מצייג את רעיון הנצחיות והמחזוריות של החיים. הצורה המשלושת של סמל הטריסקל מעניקה איזון הרמוני ואחדות בין הספירלות ומה שהן מייצגות.
הטריסקל מזכיר לנו שבדיוק כמו הספירלות שזורמות זו לזו בצורה חלקה, החיים הם תהליך מתמשך של צמיחה, שינוי והתחלות חדשות.

קעקוע שמסמל התחלה חדשה-  קעקוע אורובורוס- Ourobors Tattoo
כמו הפניקס וציפור ה Bennu , גם סמל האורובורוס מסמל מעגל נצחי של תחייה מחדש, מקושר עם התרבויות היווניות, מיצריות, קלתיות, נורדיות ועוד כמה מדינות אירופאיות קפואות שכאלו.
האורובורס הוא סמל של נחש או דרקון בצורה מעגלית שאוכל לעצמו את הזנב, מסמל מחזוריות התחדשות נצחית וטבעם האינסופי של החיים, האורובורוס מייצג את המעגל המתמשך של יצירה, הרס ולידה מחדש, מה שהופך אותו לסמל מתאים למי שמחפש קעקוע שמסמל התחלות חדשות.
ה-Ouroboros המעגלי שאוכל את זנבו, מזכיר לנו שבכל סוף ישנה התחלה חדשה.
האורובורוס בתור קעקוע המסמל התחלה חדשה מתאים באופן מושלם להנצחת פרק חדש בחיים, ובשל צורתו העגולה אפשר למקם אותו באזורים פוטנציאלים לתנועתיות עגולה טבעית כמו כתף, ברך, מרפק על העיצוב העגול של ה-Ouroboros  אפשר לעוף בלי סוף רק תדמיינו והמקעקעים של סייבר טאטו יבצעו את הקעקוע על הצד המקצועי ביותר.

קעקוע שמסמל התחלה חדשה- קעקוע פרפר מורפו כחול – Blue Morpho Butterfly Tattoo
אחד מהפרפרים המרשימים בעולם,מגיע לתודעתנו מיערות הגשם של מרכז ודרום אמריקה.
המראה הכחול המהפנט שלו, ושלבי הטרנספורמציה במחזור חייו ניכסו לו את התואר הייצוגי שמסמל התחלות חדשות, יש מאמינים שכשרואים אותו בטבע זה סימן לבואו של מזל טוב. כפיו כיולות להגיע עד 20 וקצת ס"מ!! כמעט אורך שלם דף A4 לכנף אחת!!!  הצבע הכחול מזוהה עם חידוש נעורים ויש מאמינים שכשרואים את הפרפר הכחול זה נחשב למזל טוב.
Morpho מילה עתיקה שמשמעותה "המעוצב/חטוב/בנוי", היוונים האמינו שהפרפר הכחול הוא התגלמותה של האלה אפרודיטה אלת היופי הפריון ואהבה ובתרבויות עתיקות אחרות האמינו שהפרפר הכחול מקשר בין ממלכת הרוח וממלכת הארץ.
בתור קעקוע להתחלות חדשות, פרפר ה'מורפו' בעל צבעים כחולים בוהקים שמסמלים תקווה והתחלות חדשות, הוא בחירה מצויינת, לפרפר ה'מורפו' מצויירים דפוסים מורכבים על הכנפיים ואם נתרגם את זה לקעקוע אפשר ליצור ולעוף עם הדמיון לסקיצה מורכבת וכזו שמשלבת אלמנטים כאלו ואחרים בכנפיים.
קעקוע של פרפר ניתן למקם יחסית בקלות כמעט בכל מיקום על הגוף, בנוסף אתם יכולים לבחור לקחת את קעקוע הפרפר שמסמל התחלות חדשות ולהעלות אותו רמה במדד המגניבות ולקעקע אותו באזורי מפרקים וקיפולי גוף ככה שבתנועת גוף טבעית מסוימת הכנפיים שלו יסגרו והפוכה.

קעקוע שמסמל התחלה חדשה- קעקוע לוטוס – Lotus Tattoo
פרח בעל מקום של כבוד בתרבות ההינדואיסטית והבודהיסטית וגם בתרבות המצרית העתיקה. בעולם הקעקועים, קעקוע של לוטוס מייצג של יופי, טוהר ושינוי עמוק. בכל יום השמש מאירה על הפרח, והוא מתעורר לפריחה מרהיבה מתוך מים עכורים ובכל ערב החושך סוגר אותו ומכנס אותו חזרה למים. הלוטוס מסמל מסע נצחי של קושי אל התעלות .התהליך של הלוטוס מעומקי המים אל פני השטח מעיד על התהליך שינוי וצמיחה אישית המאפשרת התחלה חדשה.
פרח הלוטוס מגיע במספר צבעים, תוכלו לבחור את הגוון המתאימים לכם, לשלב ולחזק את המשמעות של התחלה חדשה ע"י בחירת צבע שגם לו יש משמעות של התחלה חדשה.

קעקוע שמסמל התחלה חדשה- קעקוע פריחת הדובדבן –  Cherry Blossom Tattoo
                                             קעקוע של סאקורה – Sakura Tattoo
משמעות ראשונה סימן להתחלה חדשה, פריחה מרהיבה בצבעים של לבן וורוד שמסמלים את סוף החורף הרדום ובואו של האביב הפורח.
משמעות שנייה – היות ותוקף פריחת הדובדבן קצר מאוד, הפריחה מקושרת לצמד המילים carpe diem  = חייה את  הרגע, נצל את הרגע- YOLO .
בעולם שלנו של הקעקועים, קעקוע של פריחת הדובדבן  או קעקוע של סאקורה מייצג את הטבע החולף, היופי הרגעי, הזמן שלא עוצר וההתחלה החדשה שמגיעה עם בוא הפריחה המאוד קצרה.
קעקוע של פריחת הדובדבן יהווה תזכורת ליכולת התפעלות מרגעי יופי קצרים שלא נמשכים והמשכיות להתחלה חדשה לאחר תקופה 'רדומה' (האביב שאחרי החורף), מציאת שמחה  בהתחלות חדשות שמגיעות במחזוריות מתמדת.

קעקוע שמסמל התחלות חדשות- קעקוע של ירח חדש – New Moon Tattoo
מאז ומעולם הירח מקושר לנו עם מסתוריות והתחלה חדשה, כל 28 ימים מצורה לצורה עגלעגלה ברפיטציה קבועה.
"ירח חדש" הוא מושג שמבטא את הרגע שבו הירח מתחיל מחדש את מעגל ה 28 ימים. טכנית ברגע הזה, הירח כולו שחור ויחד עם זאת, מסמל את התחלת בוא האור והתחדשות שמימית.
בתרבויות מסוימות, הירח החדש קשור להתחלות חדשות וצמיחה של אדם עם עצמו.
השלב הזה שבו הירח לפני 'התמלאות מחדש'  מייצג קנבס ריק – זהו הרגע לקבוע את התוכניות להחדשות, לקבוע את הכוונות החדשות שלנו, להניח מאחור את העבר ולקבל את הפרק חדש בחיינו.

קעקוע שמסמל התחלות חדשות – קעקוע עץ החיים – Tree Of Life Tattoo
קעקוע של עץ החיים מסמל את האיזון שבין הממלכה התחתונה, ממלכת הארץ, הממלכה הרוחנית. תרבויות רבות ושונות אימצו את סמל עץ החיים בסגנונו העיקרי ואצל כולם נראה שהמשמעות היא ברובה קיום, מחזוריות, ולידה מחדש, אלו מדגישים את החיוניות הזורמת דרך הענפים, עלים, הגזע, והשורשים, מעגל תמידי של צמיחה ומוות ושוב מההתחלה. שורשיו מקורקעים ויציבים באדמה בעוד הענפים והעלים מכוונים לשמיים ומסמלים שאיפות ופוטנציאל שמחכה למימוש.
קעקוע עץ החיים מוכר בכל העולם, והא אוניברסלי במשמעותו, מצוי בתרבויות ודתות שונות. את הקעקוע הזה יזהו כמעט בכל מקום שתגיעו אליו, משהו שאפשר לפתוח עליו שיחה ולא יהיה זר לאחד הצדדים.

סיכום:
בחרתם לצאת להתחלה חדשה, השגתם משהו חדש בחיים, התגברתם על מחלה, קושי ריגשי או פיזי, או רק בא לכם לזמן לעצמכם התחלה חדשה, דרך שהיא הכי לטעמנו להנציח את זה, היא ע"י קעקוע מושלם שיתאים לאופי שלכם ולגוף שלכם.
הצגנו בפנכם שלל דוגמאות חלקן מוכרות לכם בטוח וחלקן חדשות לכם גם, לקעקועים שמסמלים התחלות חדשות, ואם גם פה לא מצאתם משהו לטעמכם, גשו לגוגל ובוודאות תמצאו עוד סמלים שאפשר להמיר לקעקוע שמסמל התחלה חדשה.
את הקעקוע שלכם אפשר לקעקע בצבעים ספיציפיים המסמלים גם הם התחלות חדשות. כנסו למאמר הבא שלנו שמסביר על משמעותם של הצבעים.

 

 

שתף פוסט זה

מאמרים נוספים בנוגע לקעקועים

כלי נגישות

Powered by - Wemake

WhatsApp
היי, ניתן להשיג אותנו גם בווטסאפ, הקליקו מטה על הכפתור